Volontär till Afrika

Hem Forum Afrika Volontär till Afrika

Detta ämne innehåller 1 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Martina Martina 4 år, 2 månader sedan.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
36843684 3684 3684 3684 3684 3684 3684
Författare Inlägg
Författare Inlägg
Profilbild på Therese

Therese

said

Jag letar efter en volontärkompis som kan tänka sig att jobba i Afrika! Jag tänker mig cirka 3 månaders arbete som volontär i något afrikanskt land. Detta varvar vi med utflykter och annat kul som man kan hitta på. Någon som är intresserad av detta? 🙂

17 maj 2013 at 12:41
Profilbild på Martina

Martina

said

Jag är väldigt intresserad och har kollat mycket på volontärjobb på barnhem i Ghana men jag är öppen för förslag 🙂 Dock är det väldigt mycket jag vill göra så jag kan inte bestämma mig i vilken ordning 😉 När hade du tänkt dig?

30 maj 2013 at 12:23
Profilbild på Therese

Therese

said

Hej Martina,

Vad kul! 🙂 Jag hade egentligen tänkt mig så snart som möjligt faktiskt. Vill mest komma iväg så att man kommer igång liksom. Sen kan man ju se efter ett tag. Hur känner du?

30 maj 2013 at 02:56
Profilbild på Martina

Martina

said

Therese, lägg till mig på Fb så kan vi prata mer om du fortfarande är intresserad 🙂 Martina Hållander

13 juni 2013 at 08:33
Profilbild på Makki

Makki

said

Jag jobbade som volontär på ett svenskdrivet barnhem i Kenya (Phyllis Memorial Childrens Home) förra sommaren och kommer åka tillbaka igen nu över jul och nyår. Det var en helt fantasktisk upplevelse och jag kan verkligen rekommendera alla som går i liknande tankar att åka på en sådan resa, och även tipsa om just detta barnhem vars grundare och stödorganisation finns i Sverige. Jag har fått stort förtroende för dem och det är verkligen tryggt att åka via dem. Om ni är intresserade finns mer info på http://www.kampiyamotosbarn.se
Ni kommer inte ångra en sådan resa, det lovar jag, det är det bästa jag gjort och jag längtar tillbaka så det gör ont! =) Se bara till att ni åker via en organisation som ni har personlig kontakt med och känner förtroende för, det är det viktigaste. Och ha så himla kul! Lycka till!

(P.S. Skulle ni vilja fråga något om min resa eller just den organisationen så svarar jag gärna på frågor. Jag vet själv hur viktigt det var för mig att få ställt alla frågor och prata med någon som har erfarenhet av sådana resor och av organisationen jag vill åka med innan jag åkte ner. Maila i så fall: marijana_gutic@hotmail.com)

2 juli 2013 at 11:27
Profilbild på Clara

Clara

said

Jag har också tänkt åka till Afrika och volontärjobba i ca 3 månader! Jag har kollat lite på Senegal eller Gambia:) Letar också någon att åka med!:)

7 juli 2013 at 10:14
Profilbild på Cecilia

Cecilia

said

Jag letar också någon att åka med, för visst är det roligare om man är två! 🙂 Jag har tänkt resa så fort som möjligt, men med tanke på praktiska saker att göra innan resan så blir det troligen september eller något i den stilen som jag åker. Har redan kontaktat ett barnhem och de tar gärna så många volontärer som möjligt 🙂

11 juli 2013 at 01:26
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Senaste: Reskompis sökes

Aktiva medlemmar

Profilbild för Kornelia Andersson
Profilbild för Göran Dackebro
Profilbild för Moa
Profilbild för Sara
Profilbild för Sabina Fredriksson
Profilbild för Harris
Profilbild för Amela Vev

Om oss

Det ska vara kul att resa och ibland är det resesällskapet som gör det till en sådan resa som man talar om flera år efter den avslutades. På Reskompis.nu har du möjlighet att hitta en kamrat till ditt nästa reseäventyr – oavsett var i världen du vill ta dig.

Följ oss: Facebook
Copyright © 2013 Reskompis.nu.