Volontär Afrika sommaren/hösten 2014

Hem Forum Afrika Volontär Afrika sommaren/hösten 2014

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Makki Makki 3 år, 4 månader sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
38883888 3888
Författare Inlägg
Författare Inlägg

Inger Hansson

said

Hej!
Jag heter Inger och är 18 år.

Jag har planer på att åka och arbeta som volontär på något barnhem, sommaren/hösten 2014. Jag tar studenten nu till våren 2014. Jag tänker mig att vara borta ca. 6 månader. Hur som helst, har inte bestämt så mycket ännu, men det hade varit jätteroligt att ha någon att åka med. Vet iallafall ett barnhem i Tanzania, som drivs av ett svenskt par jag känner lite grann och har varit i kontakt med.

Går du i samma tankar som jag, och vill ha en resekompis? Hör av dig!!
Du kan även maila: inger-hansson@hotmail.com

• Detta ämne redigerades 3 år, 11 månader sedan av  Inger Hansson.
19 oktober 2013 at 08:15
Profilbild på Makki

Makki

said

Hej Inger!

Jag har tidigare jobbat som volontär i Afrika, i Kenya, just på ett barnhem som är svenskdrivet, och är även engagerad ideellt hemma från Sverige i barnhemmets verksamhet. Jag kan starkt rekommendera det om du fortfarande söker efter ett bra ställe. Mer info finns i så fall på http://www.kampiyamotosbarn.se Där hittar du allt om barnhemmet, volontärverksamheten, tidigare volontärers reseberättelser, en volontärblogg där nuvarande volontärer skriver om sin vardag m.m.

Oavsett vart du hamnar önksar jag dig lycka till! Det är en fantastisk upplevelse!

27 april 2014 at 05:48
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Senaste: Reskompis sökes

Aktiva medlemmar

Profilbild för Kornelia Andersson
Profilbild för Göran Dackebro
Profilbild för Moa
Profilbild för Sara
Profilbild för Sabina Fredriksson
Profilbild för Harris
Profilbild för Amela Vev

Om oss

Det ska vara kul att resa och ibland är det resesällskapet som gör det till en sådan resa som man talar om flera år efter den avslutades. På Reskompis.nu har du möjlighet att hitta en kamrat till ditt nästa reseäventyr – oavsett var i världen du vill ta dig.

Följ oss: Facebook
Copyright © 2013 Reskompis.nu.