Vietnam, Malaysia, Bali m.m. Maj 2014

Hem Forum Asien Vietnam, Malaysia, Bali m.m. Maj 2014

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av  Mattias Lönn 3 år, 6 månader sedan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
43024302 4302 4302 4302 4302 4302
Författare Inlägg
Författare Inlägg
Profilbild på emma9412

emma9412

said

Hej! Letar resekompis till en längre resa, ca. 2-4 månader eller ännu längre om vi hittar något intressant ställe att stanna på.

Har tänkt resa runt lite i Vietnam, Malaysia, Bali och kanske norra Australien och Fiji, men är öppen för andra förslag.

Jag är fyller 20 i år, bor i Stockholm och vill resa innan jag pluggar vidare i livet.

Tyvärr är ingen av mina vänner tillgänglig att följa med av olika anledningar, så jag tänkte kolla här om det finns någon annan rolig, lättsam och äventyrlig person som också vill dyka, surfa, sola och bada. Du får gärna ha lite liknande resplaner, men är som sagt öppen för andra idéer också.

Hör gärna av dig om det låter intressant!

14 februari 2014 at 08:32
Profilbild på Linn

Linn

said

Hej! När hade du tänkt åka ungefär? nu i vår eller i höst? Jag är jättetaggad på att åka iväg i höst i minst 4 månader runt Thailand/länderna runtomkring och Australien och leva livet 🙂
Hör gärna av dig på fb om du vill prata mer; Linn Ekroth 🙂

14 februari 2014 at 03:27
Profilbild på emma9412

emma9412

said

Jag har planerat att åka runt maj och juni än så länge, är så sugen på att resa att jag inte orkar vänta till höst tyvärr, haha! Men ändrar jag planer så hör jag av mig till dig, för förutom avreseperiod så verkar vi ha liknande planer 🙂

15 februari 2014 at 09:41
Profilbild på Josefine Friberg

Josefine Friberg

said

Hej,
jag kanske inte kan vara borta i flera månader men jag skulle kunna hänga med 1 månad! Vill till kambodja, bali och gärna australien! Skulle kunna vara borta i Maj? Vara tillbaka till Juni? Beroende på hur vädret ser ut där borta!

16 februari 2014 at 01:19
Profilbild på emma9412

emma9412

said

Hej Josefin! Ja, vad roligt att du också tänkt åka till samma ställen, jag är mest taggad på Bali, Kambodja och Vietnam (billigt att flyga ditt från Sverige), men vill passa på att besöka Australien också när man ändå är i ”närheten”. Jag stannar nog längre en bara en månad, men isåfall kan ju du flyga hem efter en månad och jag stanna kvar, som ett förslag. Har kollat vädret och på Bali ska det vara bäst väder mellan maj-augusti och på Vietnams östra sida ska det också vara bäst väder maj-september (ej regnperiod alltså). Australien har ju i princip vinter maj-augusti, men i norra Australien är det ändå runt 25 *c och soligt. T.ex. i staden Cairns. I Sydney och runt guldkusten är det inte så varmt tyvärr. Du får jättegärna maila mig på emmaekehult@gmail.com eller kontakta mig på Facebook ( Emma Ekehult), ifall du vill prata mer! Skulle vara jätteroligt att hitta någon rolig att åka med, så ens resedrömmar blir av någon gång!!

16 februari 2014 at 07:52

Mattias Lönn

said

Tja ramlade in här precis. Jag är väldigt sugen på Vietnam och Kambodja. Är just nu i Kanada på säsong men tänkte mig en månad i Asien i början av Maj. Min polare som jag skulle möta upp bangar nog tyvärr nu så står på ensamma fötter. Funderar på dra dit själv ändå men hade vart najs med lite härligt folk att hänga med. Hur ser din/era planer ut i början av maj, kommer ni starta kring vietnam och sedan arbeta er mera ut mot Bali? Om ni vill höra av er så e det Mattias Lönn på facebook och mattiaslonn@hotmail.com om ni vill maila!

8 mars 2014 at 10:57
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Senaste: Reskompis sökes

Aktiva medlemmar

Profilbild för Kornelia Andersson
Profilbild för Göran Dackebro
Profilbild för Moa
Profilbild för Sara
Profilbild för Sabina Fredriksson
Profilbild för Harris
Profilbild för Amela Vev

Om oss

Det ska vara kul att resa och ibland är det resesällskapet som gör det till en sådan resa som man talar om flera år efter den avslutades. På Reskompis.nu har du möjlighet att hitta en kamrat till ditt nästa reseäventyr – oavsett var i världen du vill ta dig.

Följ oss: Facebook
Copyright © 2013 Reskompis.nu.