Tågluff i Östeuropa i sommar 2014

Hem Forum Europa Tågluff i Östeuropa i sommar 2014

Taggat: 

Detta ämne innehåller 11 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Johan20 Johan20 3 år, 6 månader sedan.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
42634263 4263 4263 4263 4263 4263 4263 4263 4263 4263 4263 4263
Författare Inlägg
Författare Inlägg
Profilbild på Lisa

Lisa

said

Hej!

Jag är sugen på att tågluffa i Östeuropa under junimånad.
Vilka länder vet jag inte exakt än, men runt i östeuropa.
Jag har inte hittat någon som jag kan resa med, men det skulle verkligen
vara hur kul som helst att göra den här resan med någon.
Jag söker någon/några som är ganska spontana, jag vill inte hålla mig till
en strikt plan, utan jag vill ha en grundplan men att den alltid kan ändras.
Jag söker även någon som vill göra mycket och uppleva mycket.

Skulle vara jättekul om någon var intresserad.

26 januari 2014 at 10:23
Profilbild på Helena S.

Helena S.

said

Hej Lisa!

Jag är också sugen på tågluff i Europa i sommar, och vill gärna ha reskompisar. För mig är det mer viktigt att jag faktiskt kommer iväg på den här tågluffen som jag länge velat göra, än att besöka vissa specifika städer/länder. Därför passar ditt upplägg med en förändringsbar grundplan helt okej för mig! Jag vill liksom du göra och uppleva mycket. Jag är generellt inte en så spontan person, men jag kanske kan bli? 😉

Jag fortsätter gärna att hålla kontakten om detta och håller utkik om det är fler som har liknande planer!

2 februari 2014 at 10:09
Profilbild på Johan20

Johan20

said

Hej Lisa och Helena.

Jag är precis som ni sugna på och ge mig iväg på en tågluff i europa i sommar och gillar ditt upplägg Lisa att man har en grundplan men att den alltid kan ändras. JAg skulle gärna vilja besöka Frankrike och Paris det är det enda landet jag vet att jag är sugen på att besöka annars är det viktigaste för mig att precis som Helena komma iväg (har dragit på det i 2 år nu).

Hoppas vi hörs mer om detta och ha det så bra
//Johan

• Det här svaret redigerades 3 år, 7 månader sedan av Profilbild på Johan20 Johan20.
3 februari 2014 at 02:27
Profilbild på Helena S.

Helena S.

said

Hejhej!

Johan, jag skulle också gärna vilja besöka Frankrike och Paris! Vad tror du om det Lisa? Kanske kan ta en avstickare dit innan vi drar österut i Europa?(ifall vi bestämmer oss för att åka ihop alltså).

Ser fram emot fortsatt kontakt om detta, jag hör av mig!
/Helena

6 februari 2014 at 08:30
Profilbild på Lisa

Lisa

said

Hej!

Jag men det kan jag absolut tänka mig.
Men det är så att jag har fått ett jobberbjudande i sommar
och nästa vecka får jag mer info om när det skulle börja,
så jag hör av mig om det 🙂

Men hur länge skulle ni kunna tänka er att vara ute
och resa?

/
Lisa

7 februari 2014 at 10:11
Profilbild på Johan20

Johan20

said

Hej igen
Vad spännande med ett jobberbjudande Lisa. Hoppas att det inte hindrar dig bara från att komma iväg på en tågluff bara. Vad rolig föresten att ni båda är intresserade av Frankrike och Paris 🙂 då har vi ett gemensamt besöksmål iallafall.

Som svar på din fråga Lisa så hade jag tänkt mig 2 – 3 veckor i juni beroende på hur mycket pengar jag får ihop. skälet till att jag vill åka i juni är för att det inte är så överdrivet varmt och mycket folk i Europa då (industrisemestern har in te börjat än).

Jag vill också gärna fortsätta hålla kontakten kring en eventuell tågluff i Europa.

//Johan

p.s hur mycket har ni tänkt i budget?.

7 februari 2014 at 01:21
Profilbild på Helena S.

Helena S.

said

Ja precis, hoppas inte det eventuella jobbet hindrar dina tågtuffplaner Lisa. Vi avvaktar på vad du får veta om jobbet!

Jag hade tänkt resa i 3 veckor ungefär, i princip direkt efter jag slutat skolan. Som jag har förstått det så är vi alla studenter, så vi lär väl sluta i början av juni nån gång. Juni passar bra tycker jag, därför att det är klurigare att va borta i t.ex juli om man tänkt jobba under sommaren också.

Angående budget, svårt att säga. Jag har sparat ihop rätt länge eftersom jag tänkt göra tågluff tidigare år. Så utifrån det är det inget problem för mig. Självklart beror det också på hur vi är som personer, hur bekväma vi är o.s.v. Det får vi prata mer om sen. Men jag läste en tidningsartikel för ett tag sen där två tjejer hade vart och tågluffat, främst i östeuropa. De uppskattade att de la ut mellan 10 000 och 12 000 kr (inkl. interrail-kortet). Kanske kan det vara rimligt??

/Helena

11 februari 2014 at 08:50
Profilbild på ida

ida

said

Hej allihop!
Även jag är väldigt sugen på tågluff i sommar. Är öppen för resemål/destinationer och känner att jag gärna vill komma iväg. 2-3 veckor känns rimligt och jag är intresserad av storstäder och att få uppleva trevlig matkultur osv.

Som sagt, har inga större planer men skulle vara väldigt kul att få göra resan tillsammans med någon 🙂

/ Ida

17 februari 2014 at 09:56
Profilbild på Helena S.

Helena S.

said

Hej Ida Maria! Som du säkert förstår så avvaktar vi lite på denna tråden just nu, kollar upp jobberbjudanden och annat. Men jättekul att du också är intresserad av tågluff! Tänker du dig också att tågluffa under juni månad (är ju en fördel eftersom vi andra tänker det)?

/Helena

27 februari 2014 at 04:13
Profilbild på Johan20

Johan20

said

Hej allihopa

Vad roligt att ännu en som är intresserad av tågluff hittade hit. Välkommen Ida Maria 🙂 Helena jag tycker din budget låter rimlig så nu har jag något att gå på vad gäller ekonomin. Kan vi kanske hitta ett annat forum som vi kan kommunicera via för det känns som att man inte loggar in här så väldans mycket (kanske mailkonversation eller facebook)?

Ha det bra
//Johan

3 mars 2014 at 04:39
Profilbild på Helena S.

Helena S.

said

Hallå allihopa, vad händer? Det är inte mycket aktivitet här.. Det var förslag på att fortsätta konversationen i ett annat forum, jag har skickat mina kontaktuppgifter till er i ett meddelande, men antingen så har ni inte observerat det eller nappat på det. Det tycker jag är synd och gör det svårt att bedöma ert intresse. Varför jag ”tjatar” är att jag jättegärna vill åka på tågluff i år, och vill inte att det här ska rinna ut i sanden och resultera i att min tågluff inte blir av.

Med hälsningar
Helena

21 mars 2014 at 06:34
Profilbild på Johan20

Johan20

said

Hej Helena

förlåt för att jag inte svarat. Jag är fortfarande jätteintresserad av tågluff jag har tänkt och svara dig hela tiden men alltid skjutit upp det. Dont know why. Jag är lite upptagen just i detta läge ska sköta ljuswt på en föreställning om en kvart så jag hör av mig med mina kontaktuppgifter imorgon.

Men jag är fortfarande jätteintresserad
//Johan

21 mars 2014 at 06:51
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Senaste: Reskompis sökes

Aktiva medlemmar

Profilbild för Kornelia Andersson
Profilbild för Göran Dackebro
Profilbild för Moa
Profilbild för Sara
Profilbild för Sabina Fredriksson
Profilbild för Harris
Profilbild för Amela Vev

Om oss

Det ska vara kul att resa och ibland är det resesällskapet som gör det till en sådan resa som man talar om flera år efter den avslutades. På Reskompis.nu har du möjlighet att hitta en kamrat till ditt nästa reseäventyr – oavsett var i världen du vill ta dig.

Följ oss: Facebook
Copyright © 2013 Reskompis.nu.