Tågluff i Europa sommar 2014

Hem Forum Europa Tågluff i Europa sommar 2014

Taggat: ,

Detta ämne innehåller 22 svar, har 12 deltagare, och uppdaterades senast av  Kahin 3 år, 3 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
43154315 4315 4315 4315 4315 4315 4315 4315 4315 4315 4315 4315 4315 4315 4315
Författare Inlägg
Författare Inlägg
Profilbild på ida

ida

said

Hej!
Jag funderar på att tågluffa i sommar och hade såklart tyckt det var kul att göra detta tillsammans med ett gäng. Jag är intresserad av att besöka storstäder så som Paris, Berlin, Rom, Prag, Budapest, men är väldigt öppen för förslag och destinationer. Är en person som gärna tar en öl och äter gott, kanske dansar lite, men tanken är inte att ligga bakfull i 2-3 veckor utan att faktiskt upptäcka dessa fina städer.

Är det någon som skulle vilja haka är det bara att kontakta mig 🙂

17 februari 2014 at 10:06
Profilbild på Jessica

Jessica

said

Hej Ida! Jag har tänkt mycket på att tågluffa igenom Europa nu i sommar men vill inte gärna åka ensam. Jag har ingen speciell destination som jag vill åka till mer än Italien vilket gör att din reseplan fungerar bra för mig! Är det under någon speciell månad som du tänkt dig åka?

Hör gärna av dig!
/Jessica

16 mars 2014 at 08:40
Profilbild på joel

joel

said

Hejsan även jag har tänkt på att tågluffa i sommar och skulle tycka det var trevligt med sällskap, för det skulle nog vara tråkigt att åka själv. Skulle väll hälst åka till england och skotland men är inte ett måste. Så kontakta mig om det skulle vara så att ni vill ha en till med 🙂

20 mars 2014 at 11:25
Profilbild på Jessica

Jessica

said

Jag tycker absolut att det blir roligare ju fler som är med! Jag jobbar hela junimånad ut men är fri från och med juli och skulle vilja åka då. Hur ser det ut för er?

23 mars 2014 at 06:14
Profilbild på joel

joel

said

För mig så funkar det troligen hella somaren. Har inget som bider mig just nu iallafal.

23 mars 2014 at 09:38
Profilbild på joel

joel

said

Ni kan nå mig på min mail mr.conrad@hotmail.com eller på facebook joel fredriksson om ni skulle vilja kontakta mig 🙂

29 mars 2014 at 02:26
Profilbild på Emelie

Emelie

said

Hej Ida!
Jag funderar på att tågluffa i Europa nu i sommar och har tänkt lite som dig, Italien är ett land jag gärna vill åka till med. När har du tänkt åka? Jag studerar så hade tänkt och åka direkt efter i sommar, alltså juni och vara borta 2-3 veckor. Hör gärna av dig om det fortfarande är aktuellt 🙂

30 mars 2014 at 04:57
Profilbild på Alexander

Alexander

said

Hej!
Jag är också riktigt sugen på att tågluffa i sommar. Och jag vill verkligen åka till Italien, hade kanske tänkt mig vägen om Berlin-Prag-Budapest-Kroatien för att komma dit men är helt öppen för förslag. Jag är också student och slutar första veckan i Juni. Ska nog jobba en del i sommar, men har inte planerat än när det blir. Så hade vart kul att snacka lite mer med er! 🙂

2 april 2014 at 11:32
Profilbild på Simon

Simon

said

Jag är i startgroparna från 5e juni och öppen för att åka nästan vartsomhelst! Vill mest komma iväg och sen ta det därifrån.

2 april 2014 at 10:07
Profilbild på Mathilda

Mathilda

said

Hej!

Följer på alla andra och säger att jag också är väldigt intresserad av att åka runt i Europa i sommar! Jag åker också helst i Juli men är ändå rätt öppen gällande när. Vill åka runt så mycket som möjligt och har inte direkt några preferenser om vart i Europa förutom att det skulle vara kul att åka till Italien! Det är bara att höra dig om du är intresserad.

8 april 2014 at 06:00
Profilbild på Emma

Emma

said

Hejsan!
Jag är multisugen på att tågluffa (med interrail) i sommar! Jag hade tänkt mig samma väg som någon redan nämnt, genom Berlin, Prag, Kroatien och sedan till Italien… Jag skulle gärna stanna i Split (Kroatien, hört att det ska vara härligt) samt vid Sloveniens kust men allt kan inte hinnas med såklart. Jag är öppen för nästan allt och vill gärna fylla min resa med lagom fest, utflykt, äventyr och andra trevligheter. Jag jobbar fram till juli så från den första juli hade jag tänkt att ge mig av!
Emma

1 maj 2014 at 05:19
Profilbild på MAnne

MAnne

said

Hej! Vi är två 20-åriga kompisar från Stockholm som kommer tågluffa mellan den 3e till 25 juli!

Om det är någon som reser under ungefär samma tidsperiod och vill träffas någon kväll så är det bara att kontakta oss på jippo_7@hotmail.com
Det vi har i tankarna just nu är de stora huvudstäderna (Amsterdam, Berlin, Paris) men även lite avstickare till en del länder i öst såsom Tjeckien och Ungern.
Är det någon som har några tips på bra resmål/länder?

Tack på förhand!

• Det här svaret redigerades 3 år, 4 månader sedan av Profilbild på MAnne MAnne.
5 maj 2014 at 04:33
Profilbild på Emma

Emma

said

Hejsan!
Sticker också ut i början av juli. Tar mig till Berlin först och därefter till Prag! Hade varit kul att mötas upp någonstans längst med vägen. Jag har hört att Tjeckien ska vara bra och även Slovenien ( bla Piran) och Kroatiens kust.
/Emma

6 maj 2014 at 11:59

Kahin

said

Hej

Får man fråga när ni ska åka och vilka ställen det blir ? Om ni har bestämt något! Är intresserad av att ha lite sällskap, tänkte åka mellan 10 juli till 10 aug. Tänkte ta rutten Berlin-prag-hallstatt-venedig-rome-pisa-nice-barcelona-(madrid kanske) – (paris kanske) – amsterdam – köpenhamn.

Finns även på facebook om någon vill informera något, säg bara till 🙂

/ Kahin

21 maj 2014 at 04:41
Profilbild på Zebastian Lindell

Zebastian Lindell

said

Är den här tråden död eller bara inaktiv för tillfället? 🙂

26 maj 2014 at 09:23
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Senaste: Reskompis sökes

Aktiva medlemmar

Profilbild för Kornelia Andersson
Profilbild för Göran Dackebro
Profilbild för Moa
Profilbild för Sara
Profilbild för Sabina Fredriksson
Profilbild för Harris
Profilbild för Amela Vev

Om oss

Det ska vara kul att resa och ibland är det resesällskapet som gör det till en sådan resa som man talar om flera år efter den avslutades. På Reskompis.nu har du möjlighet att hitta en kamrat till ditt nästa reseäventyr – oavsett var i världen du vill ta dig.

Följ oss: Facebook
Copyright © 2013 Reskompis.nu.