Sydamerika i Januari!

Hem Forum Sydamerika Sydamerika i Januari!

Detta ämne innehåller 19 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Olimpia Olimpia 3 år, 8 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
41844184 4184 4184 4184 4184 4184 4184 4184 4184 4184 4184 4184 4184 4184 4184
Författare Inlägg
Författare Inlägg
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Hej! Jag är otroligt sugen på att resa til Sydamerika i Januari, helst inom två veckor och vara borta till mars/april! Tänkte först resa själv men känner att det hade varit väldigt roligt att resa tillsammans med någon! Då alla mina vänner pluggar/jobbar/har inte råd försöker jag mig på att hitta en reskompis här!

Jag är en 20-år gammal tjej, väldigt social, öppen, glad och älskar spontana äventyr! Jag pluggar till musiker men vill nu resa lite innan jag fortsätter min utbildning! Om någon har lust att resa till Sydamerika om ca två veckor, hör av dig!

30 december 2013 at 03:12
Profilbild på Lovisa

Lovisa

said

Hej! Jag är också jag väldigt sugen på att backpacka i Sydamerika och planerar att åka i januari/februari och skulle även jag vilja hitta någon att resa med i alla fall en bit på vägen. Har några länder som jag verkligen vill besöka men annars är jag väldigt flexibel!

Jag är 20 snart 21 och vill uppleva så mycket som möjligt helt enkelt, hur länge hade du tänkt att vara borta och vad vill du se?

2 januari 2014 at 11:53
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Vad kul! Jag är också väldigt flexibel, kan tänka mig att åka till i princip vilka länder som helst. Jag är helt enkelt väldigt sugen på att resa nu och vill träffa spännande människor, upptäcka nya platser och få ett riktigt äventyr och minnen för livet. Jag tycker också väldigt mycket om att dansa och festa så det gör jag gärna! Känner inte att jag behöver resa med någon och verkligen vara med den personen hela tiden utan man kan ju göra som du skriver, resa tillsammans en bit på vägen och sen ser man vad som händer. Det känns i alla fall tryggt och roligt att åka med någon till en början. Jag har tänkt att vara borta till början/mitten av mars! Låter det intressant?

2 januari 2014 at 11:50
Profilbild på Lovisa

Lovisa

said

Låter hur bra som helst! Vill bara åka nununu och se något nytt haha

3 januari 2014 at 09:31
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Precis så känner jag också! Vill åka så fort som möjligt! Men då så, då måste vi höras! Var bor du? Om du inte vill skriva här så skriv till min mail: olimpia_olsson@hotmail.com! Vi hörs!

3 januari 2014 at 01:23
Profilbild på Linn

Linn

said

Hejsan! Jag har som ni planerat att backpacka i Sydamerika under några månader from nu i slutet av Januari och skulle också gärna hitta någon/några att resa med eller möta upp 🙂 Tänkte börja i Rio sen se vart jag hamnar! Vill också gärna åka till Argentina, Bolivia, Peru sen upp emot Centralamerika och förhoppningsvis kunna avsluta i Karibien. Är en väldigt spontan person, älskar att resa och upptäcka saker, träffa nya människor. Gillar att hänga på stranden, festa, åka på utflykter, se nya städer, möta andra kulturer. Vill gärna lära mig att surfa, kanske förbättra spanskan, dyka/snorkla, rida i bergen, Macchu Picchu.. Ja i princip så mycket som jag hinner att göra under tiden jag tänkt vara iväg och sålänge pengarna räcker 🙂 Är för övrigt 23år, tog examen förra året och tänkte passa på att resa innan jag flyttar till en ny stad och söker jobb! Hör gärna av er!

7 januari 2014 at 09:45
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Hej Linn! Du får jättegärna hänga på för min del! Jag och Lovisa håller på för fullt med att kolla upp vaccinationer etc. inför resan, vi vill åka så fort som möligt men det är lite grejer som behöver fixas innan vi kan ge oss iväg!

7 januari 2014 at 10:34
Profilbild på Lovisa

Lovisa

said

Vad roligt! Klart du ska hänga på Linn!

8 januari 2014 at 09:07
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Hej Linn! Kan du tänka dig att resa väldigt snart?

8 januari 2014 at 10:29
Profilbild på Linn

Linn

said

Hej 🙂 Vart hade ni tänkt börja någonstans? Och väldigt snart, är det inom en vecka eller en månad? 🙂

8 januari 2014 at 10:38
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Hej! För mig spelar det inte så stor roll var jag börjar så jag är öppen för förslag! Tänkte först börja i Buenos Aires, Argentina och sedan fortsätta uppåt men vill gärna hinna till karnevalen i Rio så kan lika gärna tänka mig att börja där! Väldigt snart är för mig om en vecka eller så, senast inom två veckor. Bokar gärna en biljett nästa vecka och åker för jag har inte så stor tidsram, behöver vara tillbaka i Sverige i ca mitten av mars och är så sugen på att åka iväg nu! Har du möjlighet att resa så snart?

8 januari 2014 at 10:48
Profilbild på Linn

Linn

said

Så du vill avsluta din resa i Rio? Karnevalen börjar i slutet av Februari va? Jag hade tänkt vara borta inte längre än Maj, eller så länge jag har pengar. Hade tänkt börja i Rio, men det spelar kanske inte så stor roll egentligen. Hade varit skönt att börja med någon för min familj är inte jättepositiva till att jag åker ensam! Hade du tänkt flyga mellan ställena eller ta buss? Jag kan åka tidigast början av vecka 5..Så alltså om 2,5 veckor cirka

8 januari 2014 at 10:59
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Tänkte göra så (om det är möjligt) att inte boka flyg/buss mellan ställena i förväg utan bara boka en enkebiljett till landet jag kommer att börja i och sedan stanna där tills man vill vidare och då bestämma vilket färdsätt som blir bäst/smidigast/billigast beroende på omständigheter osv, hur låter det? Okej, så om 2,5 vecka kan du åka! Hade hellre velat åka tidigare men om jag inte hittar någon som kan åka direkt så väntar jag i så fall!

8 januari 2014 at 11:24
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Har läst väldigt mycket om att backpacka i Sydamerika på olika reseforum och sidor och utifrån andras erfarenheter verkar det väldigt smidigt att transportera sig med buss mellan de olika länderna. Tåg verkar inte vara ett så smidigt alternativ och flyg är ofta väldigt dyrt. Många gör så att de inte planerar och bokar hela sin rutt i förväg utan just gör så som jag vill göra, stannar i ett land tills man vill vidare och då hittar det bästa färdsättet att ta sig till nästa land! Även boende är ganska enkelt att fixa när man väl är på plats i varje land och det finns väldigt mcyket olika hotell/hostels som man kan ta in på utan problem! Jag vill helt enkelt resa ganska spontant, boka flybiljett och kanske hotell till första natten i förväg och sedan ta resten som det kommer. Hade först tänkt att resa ensam men precis som du beskriver så är min familj inte så positiva till det heller! Dessutom är det ju alltid roligare att resa med andra som man kan dela upplevelserna med! Hur känner ni?

8 januari 2014 at 11:57
Profilbild på Linn

Linn

said

Ja precis så planerar jag med 🙂 att vara spontan och planera vad man känner för! Jag sparar gärna tid genom att flyga om det är billigt, men givetvis buss också så man kan se lite under vägen. Men du jag ska kolla upp saken och se om jag kan åka tidigare..tidigare än vecka 4 vet jag garanterat att jag inte kan åka tyvärr :/

8 januari 2014 at 11:58
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Senaste: Reskompis sökes

Aktiva medlemmar

Profilbild för Kornelia Andersson
Profilbild för Göran Dackebro
Profilbild för Moa
Profilbild för Sara
Profilbild för Sabina Fredriksson
Profilbild för Harris
Profilbild för Amela Vev

Om oss

Det ska vara kul att resa och ibland är det resesällskapet som gör det till en sådan resa som man talar om flera år efter den avslutades. På Reskompis.nu har du möjlighet att hitta en kamrat till ditt nästa reseäventyr – oavsett var i världen du vill ta dig.

Följ oss: Facebook
Copyright © 2013 Reskompis.nu.