Backpacka från mars/april

Hem Forum Sydamerika Backpacka från mars/april

Detta ämne innehåller 7 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Sofia 3 år, 11 månader sedan.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
41114111 4111 4111 4111 4111 4111 4111 4111
Författare Inlägg
Författare Inlägg

Sofia

said

Hallå hallå alla glada!

Har tackat nej till aussie med mina kompisar och beslutat mig för att åka till en annan kontinent istället: nämligen sydamerika!

Planerar att lämna Svedala i mars/april och återvända i juni. Jag är väldigt självständig av mig har inga problem att åka själv. Men det är aldrig fel med lite sällskap, vare sig det handlar om 1 vecka eller 3 månader.

Ifall någon känner sig lite sugen på något liknande, tveka inte att höra av er!

19 november 2013 at 11:57
Profilbild på Daniel

Daniel

said

Halloj Sofia.
Jag heter Daniel och sjukt nog så har jag en situation sjukt likt din.
Mina polare vill till Australien men jag vill till Sydamerika, har en polare som kommer och møter mig i Brasillien i någon vecka men annars ær jag solo.
Jag pratar flytande Spanska och vill till Buenos Aires,Santiago och kryssa av Machu Pichu, vad hade du tænkt dig?

6 december 2013 at 02:30

Sofia

said

Va roligt!
Jag hade tänkt vara borta i två månader ungefär och min preliminära plan är:

Flyg till rio

Buss till buenos aires (Via Iguazu Falls och montevideo)

Flyg till Lima

Flyg eller buss till Cusco (machu Picchu och inkaleden)

Flyg/buss LIMA

Sen flyg till Havanna
och sen tillbaka till sverige!

Någonting sådant med lite stopp däremellan!

10 december 2013 at 09:55
Profilbild på Daniel

Daniel

said

Jag hade tänkt köra något väldigt likt men med lite Bolivia också, jag åker dock i slutet av maj så att jag får lite VM när jag i Rio. är din resa spikad?

10 december 2013 at 11:12

Sofia

said

Har faktiskt också funderat på att åka lite senare! Nä har inte spikat någonting än! hur ser du ut för dig?

18 december 2013 at 09:17
Profilbild på Josefine Friberg

Josefine Friberg

said

Hej! Jag är väldigt ny här på reskompis, men jag har också fått för mig att Sydamerika är ett schysst ställe att besöka. Vill ni ha en till reskompis?? Note: jag har aldrig varit utanför europa och är lite (…) opepp på vaccin, måste man ta många såna för att åka till sydamerika?

8 januari 2014 at 05:08
Profilbild på Daniel

Daniel

said

sorry för sent svar sofia, lämnat det här stället
men om du är seriös och fortfarande sugen så kan du adda mig på Facebook istället Daniel Henriquez heter jag 🙂

9 januari 2014 at 04:51

Sofia

said

Fanns väldigt många med det namnet haha, lägg till mig Sofia Brunn istället ifall du ser det här!

12 januari 2014 at 02:00
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Senaste: Reskompis sökes

Aktiva medlemmar

Profilbild för Pia Jonasson
Profilbild för Peter
Profilbild för If Sinak
Profilbild för Malin Ågren
Profilbild för Göran Dackebro
Profilbild för Jacke
Profilbild för Payam Fard
Profilbild för Thomas Hall

Om oss

Det ska vara kul att resa och ibland är det resesällskapet som gör det till en sådan resa som man talar om flera år efter den avslutades. På Reskompis.nu har du möjlighet att hitta en kamrat till ditt nästa reseäventyr – oavsett var i världen du vill ta dig.

Följ oss: Facebook
Copyright © 2013 Reskompis.nu.