Amerika? Nord/Syd?? April??

Hem Forum Sydamerika Amerika? Nord/Syd?? April??

Detta ämne innehåller 7 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild på Josefine Friberg Josefine Friberg 3 år, 5 månader sedan.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
42064206 4206 4206 4206 4206 4206 4206 4206
Författare Inlägg
Författare Inlägg
Profilbild på Josefine Friberg

Josefine Friberg

said

Hej,
jag sparar ihop pengar till något men jag vet inte vad. Jag har aldrig rest utanför Europe så jag tänkte att det var dags nu. Jag har lite förslag på olika slags resor, men är öppen för andra förslag. Jag tänkte mig vara borta i allt mellan 2 veckor till flera månader.

Nr 1: Usa. Roadtrip, åka till norra gränserna och vandra i skogen, besöka filminspelningsplatser, häftiga parker, vad som helst. Göra verkligen vad man vill.

Nr2: Sydamerika! Machu picchu, chile, argentina, se allt, vandra i djungeln, lära sig surfa? Kanske någon volontärresa?

Jag har föreslagit detta länge till mina kompisar men de verkar aldrig ha råd/lust. Så då får man hitta nya resekompisar! Hör av er.

8 januari 2014 at 06:48
Profilbild på Olimpia

Olimpia

said

Hej! Jag vill åka till Sydamerika nu, så fort som möjligt och besöka precis det du beskriver! JAg är en 20-årig tjej som är väldigt öppen och glad och älskar att resa! Skulle du kunna åka nu?

8 januari 2014 at 10:26

Josefine Friberg

said

Okej jag är ganska sugen på västra USA, Kalifornien och runt där, kanske svänga upp till Vancouver, Kanada? Är det någon som vet ungefär hur mycket pengar man kan behöva till en sån här resa?

8 januari 2014 at 11:36

Josefine Friberg

said

Oj, hej! Jag kan inte riktigt åka just nu för att jag måste styra upp en del på jobbet. April skulle nog passa mig bättre tror jag!

15 januari 2014 at 01:39
Profilbild på Johan

Johan

said

Hej! Jag söker reskompis då jag tänkte åka till Thunder Bay Kanada i Mars eller April. Där jag har släktingar som man kan bo hos. Nån som vill med? 🙂

7 februari 2014 at 01:19

Josefine Friberg

said

Var ligger Thunder Bay? Jag kan absolut tänka mig att dra till Kanada. Kanske roligare med något lite varmare…..

7 februari 2014 at 11:56
Profilbild på Elinaamby

Elinaamby

said

Hej! Jag fyller 19 år i sommar och har liknande problem som du, ingen vän som har möjlighet att hänga på. Alternativ två som du tog upp är det jag själv funderar på att göra i några månader i början av 2015. Alltså resa runt i central och sydamerika. 🙂

16 april 2014 at 05:57

Josefine Friberg

said

Okej, alltså just nu så har jag eventuellt hittat några som vill dra till sydamerika i höst. Men inget är set in stone. Är lite känslig för tropiskt klimat och vaccinationer och sånt + att det hänger på en del andra grejer också. Men jag hör av mig när saker börjar get real. Alltså om jag dra iväg eller om det blir förskjutning i tiden eller något!

23 april 2014 at 01:50
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Senaste: Reskompis sökes

Aktiva medlemmar

Profilbild för Kornelia Andersson
Profilbild för Göran Dackebro
Profilbild för Moa
Profilbild för Sara
Profilbild för Sabina Fredriksson
Profilbild för Harris
Profilbild för Amela Vev

Om oss

Det ska vara kul att resa och ibland är det resesällskapet som gör det till en sådan resa som man talar om flera år efter den avslutades. På Reskompis.nu har du möjlighet att hitta en kamrat till ditt nästa reseäventyr – oavsett var i världen du vill ta dig.

Följ oss: Facebook
Copyright © 2013 Reskompis.nu.